Rabu, 2 November 2011


Kek coklat

Jumaat malam,athilah merengek nakkan kek coklat..Aku kata nantilah ibu buat hari Isnin ye.Tapi dia tetap merengek nakkan kek coklat.Aku kesian mendengarnya lalu malam tu jugak aku salin pakaian dan keluar ke pasar borong untuk membeli bahan membuat kek coklat.Gembira dia melihat ibu dia nak beli barang untuk buat kuih.Selepas selesai beli bahan2 tu aku segera ke dapur untuk membuatnya.Dia x sabar nak makan,asyik ke dapur tengok ibu dia bancuh saje..Sampaikan dia bagi kat aku kerusi suruhku duduk...dia kasihan lihat ibu dia agaknya..."x pe lah tilah..."kataku...selesai bancuh aku pon masak di dalam oven...lama juga nak masak....bila berbau je kek tu sibuk dia kata dah masak bu...lom la sayang....tunggu punya tunggu sampai terlena anak aku...aku kejut dia x bangun..kesian.. penat sangat dia sampai terlena....
Keesokan paginya setelah siap meguruskan abangnya untuk ke sekolah rupa2nya dia dah makan kek tu...abah dia bagi padanya...kasihan anak ibu...



10 ulasan:

  1. sebab apa aku kata nak buat hari isnin pasal sabtu ahad ada kem kat sekolah tido sekolah....

    BalasPadam
  2. kakcik nak cuba kukus kat aitam nanti kalau jadi zah..kakcik beli yg segera je

    BalasPadam
  3. Kek pisang dan kek-kek johor telah banyak syubhatnya. Ada sekali masuk tv3 kek johor ada babi. MMMM patutlah sedap yek.. SATU LAGI BUANG CAPTCHA NI... BUKAN SAPA PUN NAK SPAMMING.... APARAH.... TAK PERNAH PUN KOMEN BLOG AKU....

    BalasPadam
  4. haaaa sian la bang zaki ngan azah heeee...pa b.zaki tulis tu x paham langsung

    BalasPadam
  5. Kalau blog tak de komen malas aje rasanya nak tulis.. dah la pendatang pun orang yang sama aje... isshhhh koo memang teruk.. tak pernah komen....

    BalasPadam
  6. APARAHHHHH TAK BUANG LAGI PENGESAHAN PERKATAAN LAGI!!!!!!!!!!!! YANG ADA TULIS TU LAHHHH... MASUKKAN PERKATAAN..

    BalasPadam
  7. apakebenda agaknya ni x paham la pengesahan abenda mana la org tau....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenangan Indah

Cuti cuti Malaysia