Khamis, 22 Julai 2010

orang x berakal panjang


Perkara: assalamualaikum
cigu blh saye tanyer???
knp cikgu x puas hati dg saye???
knp cikgu suke menceritakan keburukkan org???
knp cikgu x blh teima ape yg mak saye ckp???
x malu ke???
ataupon cikgu x puas hati dengan comment sye???
sedarlah cikgu...


apa pendapat kalian????
dia anak seorang guru.
macam gini ke anak cikgu???
mengata gurunya.
ye la anak cikgu katakan.
mesej ni saya dapat dari FB saya.
saya pon anak cikgu.
x pernah mengata guru saya.
saya hormat guru saya.
dulu saya takut dengan guru saya.
zaman sekarang lain.
murid semakin berani.
sekarang dia tunduk je dalam kelas.
x pandang2 depan.
rasa bersalah kot.
biarlah.
tuhan saje yang membalasnya.
x pe.
aku diamkan je.
biar dia rasa.
dia benci kat aku?
biarkan..
x berkat belajar.
selagi dia x minta maaf.
selama tu la.



2 ulasan:

  1. Bersabar sahajalah dalam mendidik budak-budak yang diasuh dengan cara yahudi dan nasrani. Zaman sekarang memang terlalu mencabar bagi seorang guru. Apatah lagi seorang guru agama.

    Tiada apa yang dapat dilakukan melainkan sabar dan meningkatkan prestasi kita bagi menunjukkan kepada mereka bahawa mereka sebenarnya terlalu bodoh kerana berperangai yahudi.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenangan Indah

Cuti cuti Malaysia