Jumaat, 3 Disember 2010

Kasihan Keretaku

Beberapa bulan yang lalu..Aku seperti biasa bangun awal pagi dan berkemas untuk ke kelas di UTM Skudai...Aku keluar dari rumah jam 6 lebih..maklumlah perjalanan mengambil masa dalam 3 jam untuk sampai ke destinasi.....Macam biasa aku singgah di Tenang untuk ambil kawanku....Tiba di Labis ada la beberapa ekor binatang bermain-main di tepi jalan...Tidak semene-mene binatang tu melintas....tanpa sempat brek aku telah melanggarnya...menjerit binatang tu...darahnya terpecik ke cermin hadapan kereteku...aku terkejut...lalu ku berhentikan keretaku di tepi jalan....aku menggigil terkejut dan ketakutan...lalu ku hubungi suamiku...selepas menghubunginya baru aku rasa tenang....Syukur ada beberapa org datang menolong ku....Terima kasih kepada mereka..tuhan sahaja yang dapat membalasnya.....Aku patah balik ke Tenang setelah mendapat persetujuan daripada sahabatku untuk bertukar kenderaan...Tiba di U... lewat...apalagi kami ditanya oleh pensyarah sebab kami lambat....setelah memberi penjelasan akhirnya dia terima...Alhamdulillah.....Mungkin ada hikmah disebalik kejadian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenangan Indah

Cuti cuti Malaysia